În data de 08.10.2012, Poliţia Locală Dumbrăviţa a emis următorul raport de activitate pentru acest an:
"RAPORT
Politia Locala Dumbravita a fost infiintata in ianuarie 2011 in baza Hotaririi de Consiliu Local nr. 2 din 31.01.2011 , hotărâre care aproba si Regulamentul de funcţionare al Politiei Locale Dumbravita. Toata activitatea Politiei Locale Dumbravita este concentrata de legislaţia in vigoare : Legea 155/2010 si Hotarirea de Guvern 1332/2010 iar Regulamentul de Fuctionare aprobat de dumneavoastră prevede modul de organizare al politie locala pe activităţi.
Organizarea este prin delegarea responsabilităţilor pentru diferitele sectoare de activitate astfel fiecare agent angajat are repartizat un domeniu de activitate de care răspunde, pe linia atribuţiile care ii revine privind asigurarea ordinii si siguranţei publice si paza obiectivelor de interes public, astfel:
1. Asigurarea ordinii si siguranţei publice si paza obiectivelor de interes public, circulaţie si siguranţa acesteia
2. Disciplina in construcţii
3. Mediu
4. Comercial
5. Ciini vagabonzi
6. Aplicarea Hotaririlor Consiliului Local Dumbravita
7. Publicitate
8. Maşini abandonate
Referitor la efectivele politiei locale tin sa precizez ca exista o lipsa acuta de personal, populaţia comunei fiind in acest moment de peste 7000 de cetăţeni iar noi fiind doar 5 poliţişti si cred ca nici chiar 7 poliţişti de am fi, nu ar fii suficient. Necesarul minimal fiind de 10-12 poliţişti pentru a asigura o patrula care sa asigure paza localităţii 24 din 24 de ore, si sa fie asigurate si concediile si celelalte competente.
Evenimentele la care au participat poliţiştii locali au fost dintre cele mai variate, de la aplicarea Legii 61/1991 privind asigurarea ordinii si linistei publice, la aplicarea legislaţiei privind Protecţia mediului, la asigurarea ordinii si siguranţei cetăţeanului in timpul unor manifestări organizate de către Consiliul Local Dumbravita,.
Raportare anul 2012 (ian. - sept.)
Activitatea Politiei Locale s-a desfăşurat in sprijinul cetăţeanului astfel:
- Amenzi - 75
- Sesizări si reclamaţii scrise - 121
- Interventi tel. - 92
- Acţiuni - 3 si 5 cu politia romana
- Sesizări telefonice - 150
- Incendii-71
- Prindere infractori - 4
- Somaţii-125
- Manifestări publice - 6
- Exista si alte activităţi ale politiei locale care nu pot fi contorizate, precum evacuări, însoţirea reprezentanţilor instituţiilor de control, activităţi pe mediu, etc.
Situaţia acţiunilor si a documentelor:
1. Sesizări si reclamaţii sunt 121 sin care 8 in curs de lucru si termen
2. Sesizări telefonice 150 ( reclamaţii, sesizări, plingeri)
3. S-a asigurat intervenţia la 71 de incendi, 3 fiind in Pădurea Verde.
4. Pentru asigurarea pazei localităţii exista planul de paza aprobat in conformitate cu legislaţia in vigoare.
5. Fiecare poliţist are repartizata o zona (sector) pe care trebue sa aplice legislaţia in vigoare.
6. Evenimentele la care au participat poliţiştii locali au fost dintre cele mai variate, de la aplicarea Legii 61/1991 privind asigurarea ordinii si linistei publice, la aplicarea legislaţiei privind Protecţia mediului, la asigurarea ordinii si siguranţei cetăţeanului in timpul unor manifestări organizate de către Consiliul Local Dumbravita, îndeplinirea Hotaririlor Consiliului Local.
7. Au fost prinse in flagrant 4 persoane care savirseau infracţiuni si au fost predate Politiei Romane , 2 primind mandate de reţinere pe 29 de zile
8. S-au eliberat 28 noi acorduri de funcrionare la agenţi economici
9. In decursul acestui an am pus un accent important pe identificarea persoanelor care au teren in Dumbravita si nu ii asigura curăţirea, din păcate tot acest proces a decurs mai greu fiind identificate in jur de 200 de proprietari.
10. Sau întocmit toate actele necesare desfăşurării activităţii politiei locale
- Planul de gestionare asituatiilor de urgent
- Planul de intervenţie la situaţii de criza
- Fisele posturilor
- Planul de de pregătire profesionala
- Toate actele de care este nevoie pentru desfăşurarea activităţii.
Reamintesc Consiliului Local Dumbravita necesitatiile Politiei Locale tin de minimul necesar pentru desfăşurarea activităţilor curente:
1. Lipsa personalului -in momentul de fata nu avem acoperite ce 24 de ore, acoperirea se face prin permanente mai exact oamenii lucrează in folosul comunităţii deoarece nu pot da libere si nici orele suplimentare nu se plătesc. Cel mai grav este ca suntem nevoiţi ca in anumite interval de timp sa lucram doar 1 agent pe tura ceea ce este contrar normelor uzuale si foarte riscant. In decursul anului 2012 am fost nevoiţi sa ne desfăşuram activitatea singuri,ceea ce contrar tuturor normelor uzuale, au existat si incidente care au fost raportate si s-au aplicat sancţiuni privind refuzul de legitimare.
2. Lipsa mijloacelor de transport - avem scuterele dar vine anotimpul polios si frigul, iar maşina cu care se face serviciul este personala si mai mult decit depăşita.
3. Lipsa unui spaţiu adegvat pentru desfăşurarea activităţilor - in acest moment ne desfăşuram activitatea in dispecerat care are 2-2 m, avem un calculator pe care il impartim cu personalul de la programul HELP. Consider ca este un spaţiu inadegvat deoarece multe dintre actele si acţiunile noastre sunt confidential. Ex. Reclamatia unei personae nu este publica , nu este permis sa fie citite sau date decit persoanelor avizate din cadrul compartimentului si şefilor direcţi, noi impartim biroul de 2/2 cu alt personal decit cel din cadrul compartimentului Politie Locala si calculatorul la fel.
4. Lipsa materialelor necesare desfăşurării activităţilor (calculator, imprimanta etc.) - nu este normal ca la toate datele noastre sa aibe acces alte personae decit cele din cadrul compartimentului, in momentul de fata s-a dispus ca toate actele , datele cu character privat sa fie ţinute pe stykurile personale ale agenţilor.
5. Complectarea materialelor ce tin de ţinuta poliţistului - pe anul 2012 nu s-a primit echipamentul legal.
6. Nu avem spaţiu de depozitare a actelor si documentelor rezultate din munca noastră - dulapuri de fier care sa fie asigurate cu inchizatori.Exista doar unul care se afla pe holul primăriei.
7. Probleme mai exista dar credem ca acestea sunt cele mai importante .
Cu stima.
Ins. Sperlea Claudiu"
Comentarii
Cred ca toti odata,si in mod accidental.
bine macar ca au internet gratuit :))
RSS pentru acest articol.